Прут і Млинівка

Прут і Млинівка ,

Немов парубок і дівка

 Прут

 

ОДА РІЧЦІ .

Вона живить мене , як колись моїх долітописних предків , які прийшли на її береги і заснували поселення . Я милуюся нею будь - якої пори року . Вона хвилює мене у час досвітній і час призахідний , особливо коли небесне світило дарує свої останні промені , наче невидимий маляр , що наніс на обриси неба палітру гарячих фарб , які не встигають застигнути , а розплавляються і напівпрозорими смугами стікають на дзеркальну поверхню води



Мені приємне її майже не чутне плюскотіння , і подиву гідна її грізхна стихія , яка безжалісно змітає все на своєму шляху . В час спокійний мені добре і затишно сидіти в прохолоді на берегах моєї рідної річки . Пражить сонце , щиро приймаючи гурти відпочивальників . Коли падає дощ , на неї накочується вуаль меланхолії , і тоді ріка ніби сумує за тими , до кого звикла протягом теплих місяців . Взимку моя ріка робиться скупою на ласки , одягнувши крижані шати . Та навіть за найлютіших морозів Прут весь не замерзає . На мілководних баранцях утворюються водяні прогалини , з яких сонце піднімає пару . Цей гострий паруючий клин залишається своєрідною оазою , біля якої живляться вологою " брати наші менші " . Он їх сліди на самому краю криги . та горе тому , хто опинився серед плеса під час того , як Прут , рвучи берреги , зі страшним стогоном несе льодяні уламки і все , що стає на заваді . За цим видавищем краще спостерігати з моста , який здавна лучить місто з цілою Гуцульщиною і є водночас своерідними воротами у Карпати . Споконвіків під мостом пливе Прут . По різному собі пливе ... історія

 

автор В Нагірний .

Write a comment

Comments: 0