Карпатський трамвай.

Карпатський трамвай. 

 

 

Ярослав Козак, подорожуючи Україною розповість вам про її унікальність, покаже цікаві місця подорожуючи Карпатським трамваєм: Туринський перевал, с. Вишків, Горгани, долина Свічі, долина Прута, с. Микуличі

Основний маршрут пролягає від села Вигода Долинського району, звиваючись вздовж берега річки Мізунка, практично до села Сенечів, що розташоване на кордоні із Закарпатською областю. На карті червоною лінією позначений маршрут. Історія «Карпатського трамвая» бере початок у 19 ст., Коли карпатські землі входили до складу Австро-Угорської імперії. У той час починається більш інтенсивна вирубка карпатських лісів і замість традиційного сплаву деревини по річці, барон Поппель, якому належали лісозаготівельні пункти біля села Вигода, починає будівництво першої вузькоколійної залізниці в Карпатському регіоні. Цікавий той факт, що громада села Мізунь навіть за великі гроші на погодилася на те, щоб дорогу проклали по лівому березі річки, де знаходилися городи і пасовища. І будівельники були змушені прокладати дорогу по правому березі річки, то врізаючись в камінь, то роблячи насипу над річкою. Друга вузькоколійка в регіоні була побудована німцями в 1920-х роках в долині річки Свіча. Скрізь в Карпатах навколо лісопереробних підприємств була величезна кількість курортів - санаторії і пансіонати, які пропонували оздоровлення мінеральними водами і торфогрязями. У розвиток курортів вкладали гроші власники вузькоколійок. Карпатські селища Мізунь та Корчин в період між війнами були популярними курортами для бізнесменів, митців, студентів з усієї Галичини і Польщі. Дістатися можна було, природно, тільки вузькоколійкою. Першу ліцензію на туристичні маршрути серед вузькоколійних доріг в Європі отримала карпатська вузькоколійка Гредлів-лінія Сколе-Демня-Коростів протяжністю 41 кілометр. Для туристів запустили три потяги. З вікон спеціальних вагонів можна було оглядати місцеві пам'ятки, а на зупинках - виходити на прогулянки в гори. Але світанок карпатських вузькоколійних доріг припав на період після Другої світової війни, коли за наказом Сталіна почалася масова вирубка карпатських лісів для будівництва шахт на Донбасі. Загальна протяжність двох магістралей Вигодський вузькоколійки разом з відгалуженнями на той момент становила 180 км. У період «застою» обсяги лісозаготівлі падають і вузькоколійка переживає період занепаду, а повені 1997 і 2000 років зруйнували половину діючих ліній. Люди ж завершили розпочате природою: десятки кілометрів рейок розібрали на металобрухт. Вдалося відновити тільки Мізунська гілку.>

Write a comment

Comments: 0